راهنمای دریافت امضا الکترونیک راهنمای دریافت امضا الکترونیک

مراحل اخذ گواهي الکترونيکي توسط افراد حقيقي:

استفاده از گواهي الکترونيکي و سرويسهاي امنيتي مربوطه باعث محرمانگي، يکپارچگي و انکارناپذيري کليه اسناد، مدارک و تبادلات مالي و اطلاعاتي صاحب امضا خواهد شد. اخذ گواهي الکترونيک از دفتر ثبت نام سازمان فناوري اطلاعات ايران شامل مراحل زير مي باشد:

۱- تکميل فرم درخواست صدور گواهي الکترونيک (در صورت نياز مي توانيد به راهنماي تکميل فرم مراجعه فرمائيد.)

۲- مراجعه حضوري متقاضي يا وکيل قانوني متقاضي دريافت گواهي الکترونيک به مرکز ثبت نام صدور گواهي و تحويل مدارک به متصدي دفتر صدور گواهي الکترونيک

۱-۲- مدارک شناسايي (کپي و اصل شناسنامه عکس دار- کارت ملي)

۲-۲- پرداخت تعرفه مصوب کارگروه تجارت الکترونيک (با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسي) و با توجه به دامنه فعاليت و سطح امنيت مورد نظر متقاضي

۳- تهيه سخت افزار مخصوص نگهداري کليد خصوصي (اسمارت کارت يا توکن)

*معمولا اسمارت کارت (Smartcard)براي صادر کننده گواهي در سازمان ها  تهيه و استفاده مي شود و ساير کاربران از توکن استفاده مي کنند.

۴- دريافت و نصب نرم افزارهاي لازم بر روي رايانه شخصي

۴-۱- نصب زنجيره کامل گواهي امضاي ديجيتال (Digital Sign) در صورت نياز مي توانيد به راهنماي نصب زنجيره کامل گواهي مراجعه فرمائيد .

۴-۲- نصب نرم افزار ePass2K FT11 1.0

4-3- نصب نرم افزار capicom_dc_sdk.msi

4-4- نصب نرم افزار CAPICOM-KB931906-v2102

توضيح :

* نرم افزار ePass2000 آخرين نسل از محصولات امنيتي داده است. اين نرم افزار قابليت انتقال اطلاعات از پورت يو اس پي (توکن) بهرايانه را دارا مي­باشد. علاوه بر آن پشتیبانی از دو استاندارد PKCS#11 و CryptoAPI مايکروسافت از ديگر قابليت­هاي اين نرم­ افزار است. این بدان معنی است که در حال حاضر با بسیاری از برنامه­ هاي زيرساخت کليد عمومي (PKI) و برنامه های کاربردی هوشمند کار می کند .

* نرم افزار CAPICOM امکان صدور امضاي الکترونيک در اسناد و امضاي ديجيتال داده را فراهم مي سازد.